mei
13

het bos dat van zichzelf is

Kijken naar de natuur zoals ik dat van de Aboriginals heb geleerd gedurende mijn verblijf in de outback van Australië, verbeeld ik nu in 160 tekeningen die ik over een periode van tien jaar maak. Elk seizoen ga ik naar het bos op de Utrechtse Heuvelrug bij het landgoed Zonheuvel en teken vier afzonderlijke plekken, telkens met de kleine veranderingen die het jaargetijde maar ook de ontwikkeling met zich meebrengen. Ik leg een evolutie in slow motion vast. Een jonge boom, een tak die afgebroken is, zelfs de kleinste details ontsnappen mijn aandacht niet en worden getekend in pen en inkt op aquarelpapier. Volg deze ontwikkeling op instagram.

#jacquesgregoire